Head gasket failure is a symptom, not the cause of overheating. The original source of cooling system failure, if still present, must be repaired before attempting to repair your head gasket.
Therefore, for best results, coolant should be temporarily drained and replaced with fresh water. Once repaired, drain Steel Seal from the cooling system and replace with 50/50 coolant.
WATER IN OIL If water is present, you must change the oil and filter before proceeding. Change oil and leave one quart low. Add last quart after the repair is complete.
Anytime you are unsure regarding how much Steel Seal your vehicle requires then contact our tech team on info@steelseal.com.
Certifique-se que o motor está frio e remova a tampa do radiador. Verta o Steel Seal™ diretamente para o radiador. Volte a fechar a tampa do radiador. NOTA: caso não tenha tampa de radiador verta diretamente para o depósito de expansão*.
Coloque o aquecimento e a ventoinha no máximo e ligue o motor. Ligue o motor e deixe o carro aquecer à temperatura de serviço. Após alcançar a temperatura de serviço deixe o carro a trabalhar durante 30 minutos. Desligue o veículo e deixe-o arrefecer por completo. Encha o radiador com anticongelante e água e, em seguida, volte a fechar bem a tampa do radiador. Warning: Monitor the temperature throughout the application (see engine temp gauge on dash) and if at any point it threatens to overheat, shut it down immediately!
Deixe o Steel Seal atuar no seu sistema e conduza o veículo como habitualmente.
We want to ensure you have the absolute best chance of success when using Steel Seal and following some of the steps below will increase your chance of a successful repair.
NOTA: se introduzir Steel Seal através do depósito de expansão, certifique-se de que existe espaço suficiente disponível para que o Steel Seal aceda diretamente ao sistema de refrigeração e não permaneça na reserva do depósito de expansão.
caso tenha experimentado outros produtos de menor qualidade deverá purgar o seu sistema de refrigeração com água limpa depois de separar o tubo inferior do radiador. Depois de o sistema ter sido purgado, volte a ligar o tubo do radiador.
Prestone Low-Tox—– (Propylene Glycol pH 8-11) — Biodegradable/non-toxic coolant
Prestone conventional green antifreeze – (Ethylene Glycol— pH 8-11) Low solvent effect, silicate stabilizers and high pH provide the best protection
As presentes indicações destinam-se a pessoas que dispõem de um sistema de refrigeração com bastante formação de contrapressão, percetível através de um borbulhar no depósito do radiador ou de um pressionar de ar atrás da tampa do refrigerador.
We are always happy to help and if you have any questions or concerns reach out to the Tech Team at info@steelseal.pt
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